Н А К А З Від 12 вересня 2019 року № 73 Про єдиний орфографічний режим у школі, дотримання норм оцінювання досягнень у навчанні учнів та вимоги щодо ведення шкільної документації в 2019 – 2020 н. р.
Комунальний заклад «Ситковецька загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів
Ситковецької селищної ради Немирівського району Вінницької області»
Н А К А З
Від 12 вересня 2019 року № 73
Про єдиний орфографічний режим у школі, дотримання норм оцінювання
досягнень у навчанні учнів та вимоги щодо ведення шкільної документації
в 2019 – 2020 н. р.
Єдиний орфографічний режим в школі та дотримання норм оцінювання досягнень у навчанні – складова частина процесу навчання і виховання, важливий засіб забезпечення свідомого, міцного опанування учнями програмового матеріалу, запорука оволодіння учнями навичками культури усного і письмового мовлення, міцними орфографічними і пунктуаційними навичками, виховання охайності, уваги тощо.
Даному питанню з боку адміністрації школи приділяється постійна увага. Систематично здійснюється цілеспрямований контроль за веденням учнівських зошитів, щоденників та іншої шкільної документації.
З метою забезпечення дотримання єдиного орфографічного режиму та вимог щодо ведення шкільної документації
Н А К А З У Ю:
1. Для виконання всіх видів робіт учням мати таку кількість зошитів:
- з іноземної мови – по 2 робочих зошити та один для словника;
- з української мови – по 2 зошити;
- з математики: у 1-6-х класах – по 2 зошити, у 7-9-х класах – по 3 зошити (2 – з алгебри, 1 – з геометрії). У 10-11-х класах – по 2 зошити (1- з алгебри і початків аналізу, 1 –з геометрії);
- з фізики, хімії – по 2 зошити (1 – для виконання класних і домашніх навчальних робіт та розв’язування задач, 1 – для оформлення лабораторних, практичних робіт, практикумів);
- з біології, географії, природознавства, історії, людини і світ, астрономії, інформатики, Захисту Вітчизни, образотворчого мистецтва – по 1 зошиту;
- з музики – 1 робочий зошит.
2. Для контрольних робіт з української, російської та іноземної мов і літератур, математики, фізики, хімії виділити спеціальні зошити.
3. У зошитах з української, російської мов та літератур записувати вид роботи, одним рядком нижче – її назву, наприклад:
Диктант Переказ
Проліски Літечко
Це стосується і невеликих за обсягом робіт, які виконуються в зошитах для класних і домашніх робіт.
4. З фізики, хімії та математики записувати назву теми.
4.1. Дату класної, домашньої чи контрольної роботи у 5-9-х класах записують так: у першому рядку дату записують словами, а в другому – вид роботи (класна, домашня чи контрольна), наприклад:
Перше жовтня
Класна робота
У 10-11-х класах у робочих зошитах – інше оформлення: на березі зазначають дату цифрами.
У зошитах для контрольних робіт в усіх класах записується лише дата й тема, у межах якої виконується контрольна робота:
Перше жовтня
Усна народна творчість
5. Встановити такий порядок ведення зошитів:
5.1. Писати в зошитах акуратно, чітко.
5.2. Підписувати всі зошити у 2-11-х класах за зразком:
Зошит Зошит
для робіт з української мови для контрольних робіт
учня 5 класу із української мови
Ситковецької ЗОШ І-ІІІ ст.. учениці 5 класу
Удоденка Івана Ситковецької ЗОШ І-ІІІ ст..
Назаренко Ганни
Зошити підписувати мовою, що вивчається.
5.3. У зошитах з іноземної мови записувати словами назву дня тижня, число і місяць. У зошитах з інших предметів дату записувати словами, в окремому рядку вказувати класна чи домашня робота, зазначати назву уроку, вид роботи, назву зв’язного тексту, наприклад:
Десяте вересня
Класна робота
Вправа 126 (Задача 237)
5.4. Дотримуватись абзаців. Між датою і заголовком, назвою виду роботи і заголовком, а також між заголовком і текстом у зошитах з української, російської та іноземної мов рядка не пропускати. У зошитах з математики між цими записами пропускати одну клітинку. Між останнім рядком тексту однієї письмової роботи і датою або заголовком (назвою виду) наступної роботи у зошитах з української, російської та іноземної мов пропускати два рядки, у зошитах з математики – чотири клітинки.
5.5. Акуратно виконувати підкреслення, креслення, умовні позначення олівцем або кульковою ручкою з синім кольором чи його відтінками (для оформлення таблиць, схем використовувати простий олівець).
5.6. Помилки виправляти таким чином: неправильно написану літеру або пунктуаційний знак закреслювати скісною, замість закресленого надписувати потрібні літери, слова, речення. Не брати неправильно написаних знаків у дужки.
6. Встановити такий порядок перевірки письмових робіт учителем:
6.1. Зошити учнів, у яких виконуються навчальні класні і домашні роботи, перевіряти:
- з української мови і математики у 1-4-х класах , з української мови, російської мови і математики – у 5 класах кожну роботу у І семестрі, після кожного уроку в усіх учнів;
- з іноземних мов у 5-6-х класах – після кожного уроку; у 7-11-х класах – після кожного уроку тільки в учнів з початковим рівнем навчальних досягнень; не всі роботи, а тільки найбільш важливі – в учнів із високою успішністю (з таким розрахунком, щоб один раз на два тижні виставляти оцінки всім учням); у 10-11-х класах – не менш як один раз на місяць; зошити – словники – так само;
- з літератури у 5-9-х класах , у 10-11-х класах – не менш ніж один раз на місяць;
- з історії, географії, біології, фізики, хімії, інформатики, креслення, астрономії – вибірково, але з такими розрахунком, щоб кожний зошит перевіряти не менше ніж один-два рази на квартал.
- із математики у 5-х – 6-х класах – один раз на тиждень,
у 7—9-х класах з алгебри та геометрії – один раз на два тижні, у 10-11 – х класах з математики – двічі на місяць
6.2. Підкреслення і виправлення помилок робити в 1-2 класах зеленою пастою, 3-11 класах червоною пастою (чорнилом, олівцем).
6.3. Оцінку за ведення зошитів з української мови, літератури, російської мови, світової літератури, англійської мови, математики виставляти у класний журнал кожного місяця.
6.4. Оцінка за ведення зошитів з фізики, хімії, біології, історії, правознавства, інформатики, астрономії, географії не виставляється.
6.5. Обов’язково оцінювати всі контрольні роботи із внесенням балів до класного журналу. За самостійні навчальні письмові роботи також виставляти оцінку в журналі.
6.6. Учнівські роботи над помилками виконувати у контрольних зошитах
6.7. Після заголовків, назв видів робіт, підпису у зошитах крапку не ставлять.
7. Встановити, що зошити для контрольних робіт зберігаються у кабінеті заступника директора як документи, що належать до переліку шкільної документації.
8. Вимагати від учнів ведення зошитів шкільного зразка з уніфікованими написами на них.
9. Зобов’язати усіх педагогів вивчити нові правида правопису.
10. Контроль за виконання даного наказу покласти на заступника з НВР Назаренко І.В..
Директор школи О.І.Маринич
З наказом ознайомлені: _______ Назаренко І.В. ___________ Мандролько М.Б.
_________ Поліщук Л.М. _______ Якубенко Л.А. _________Чернецька О.А
_________ Рудий С.М. ________Гуцаленко Т.В. _________ Романовська Г.А.
_________ Костюк Л.В. _________Обертинська О.П.__________ Приходько І.С.
_________ Руда В.В. ________Воронко Н.А. ___________Сніцаренко О.І.
_________ Флакей Ж.В. ________ Чернецька Т.В. _________ Сніцаренко Г.В.
_________ Вітвіцька А.І. __________ Бондаренко С.В. ___________Москалюк Н.