Н А К А З від 10 січня 2020 року № 5
Комунальний заклад «Ситковецька загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів
Ситковецької селищної ради Немирівського району Вінницької області»
Н А К А З
від 10 січня 2020 року № 5
Про підсумки освітньої діяльності та методичної роботи
з педагогічними працівниками у І семестрі 2019-2020 навчального року
Методична робота у Ситковецькій ЗОШ І-ІІІ ст. у 2019-2020 навчальному році організовувалася згідно із вимогами Законів України "Про освіту", Освітньої програми школи, наказу по школі №72 від 12.09.2019 «Про організацію методичної роботи з педагогічними кадрами у 2019-2020 навчальному році», річного плану роботи школи, на основі вивчення результативності освітнього процесу та організації методичної роботи в школі у І семестрі 2019-2020 навчального року, з метою реалізації актуальних питань розвитку і вдосконалення професійної майстерності педагогів, підвищення їх інтелектуального, загальнокультурного рівня та рівня психологічної підготовки; вдосконалення освітнього процесу; приведення професійної компетентності педагогічних працівників у відповідність із загальнодержавними стандартами на засадах наступності, перспективності та спадкоємності в роботі всіх освітніх ланок.
Методична робота з педагогічними працівниками спрямована на реалізацію науково-методичної проблеми закладу освіти «Удосконалення форм і методів освітнього процесу та їх вплив на якість знань через формування ключових компетенцій здобувачів освіти в умовах впровадження Нової української школи».
Педагогічний колектив школи у І семестрі 2019-2020 навчального року проводив роботу спрямовану на покращення якості викладання навчальних предметів, творчий пошук нових, ефективних форм і методів навчання і виховання учнів, подальше підвищення педагогічної майстерності, удосконалення форм і методів індивідуального розвитку особистості. У закладі освіти створено умови для самореалізації особистості кожного учня.
У освітньому закладі вироблена система навчально-методичної діяльності, спрямованої на реалізацію освітнього кредо: через співпрацю педагога та учня, високий рівень духовної культури спілкування – до пізнання навколишнього світу в усій його гармонії.
Тематика теоретичних та практичних занять із педагогічними працівниками, засідань шкільних методичних об'єднань підпорядкована методичній проблемі закладу. Ця система вдало поєднує різноманітні аспекти: організаційні, психолого-педагогічні, роботу з кадрами, роботу з учнями та їхніми батьками, зміцнення матеріально-технічної бази, стимулювання педагогів та учнів до самовдосконалення та самореалізації.
Для забезпечення демократичного керівництва методичною роботою в закладі діє методична рада, до складу якої увійшли адміністрація навчального закладу та педагоги – представники різних шкільних методичних об’єднань.
Однією із провідних форм методичної роботи школи є педагогічна рада, яка досліджує і розв’язує злободенні питання життя навчального закладу, стимулює розвиток творчого потенціалу педколективу, ріст професійної майстерності вчителів. Протягом семестру розглянуті такі питання:
1. Пріоритетні завдання педагогічного колективу щодо створення інноваційного освітнього простору Нової української школи.
2. Аналіз навчально-виховного процесу за 2018/2019 н. р. та завдання педагогічного колективу на 2019/2020н.р.
3. Погодження річного плану роботи школи на 2019/2020 н.р.
4. Затвердження структури 2019/2020 н.р., режиму роботи школи, правил внутрішнього трудового розпорядку.
5.Про адаптацію учнів 5-го класу до навчання у школі ІІ ступеня
6. Про ведення шкільної документації відповідно до нормативних вимог 2019/2020 н.р.
7. Аналіз перевірки шкільної документації
8. Стан викладання і рівень навчальних досягнень учнів з фізичної культури 1-11 кл. та медико-санітарної підготовки 10-11 кл..
9. Стан методичної роботи за І семестр 2019/2020 н.р.
10. Стан виховної роботи за І семестр 2019/2020 н.р.
На засіданнях ШМО розглядалися теоретичні питання: результати здачі ЗНО за 2018-2019 н.р., впровадження та реалізація завдань Нової української школи; суть процесу індивідуалізації навчальної діяльності, теорії особистісно-орієнтованого навчання, впровадження інклюзивної освіти. Обговорювалися практичні проблеми та шляхи їхнього усунення: подолання типових помилок, недоліки в контролі за діяльністю учнів на уроках; опрацьовано документи, що регулюють шкільне життя та ведення шкільної документації, розроблено заходи з проведення І та ІІ етапів Всеукраїнських шкільних олімпіад.
Вивчення навчального матеріалу предметів інваріантної та варіативної складових робочих навчальних планів у І семестрі 2019-2020 навчального року завершено; зміст та обсяг з усіх дисциплін відповідає чинним навчальним програмам.
На початок І семестру 2017-2018 навчального року в закладі освіти навчалося 209 учнів, на кінець семестру залишилося 207 учнів. У Вищекропивнянській школі-філії на початок І семестру навчалося 47 учнів, а на кінець І семестру навчалося 45 учнів.
На високому рівні навчалось 7 учнів (4.4%), на достатньому – 49 учнів (30,8%), на середньому – 64 учня – (39.6%), на низькому – 41 учень (25.7%), якість знань становить 35.5%. У школі-філії на високому рівні навчалось – 5 учнів (14.7%), на достатньому – 13 учнів (38.2%), на середньому – 16 учнів (47%), якість знань становить 52,3%.
Порівняльний аналіз показників навчальних досягнень свідчить, що якість в порівнянні з минулим навчальним роком зменшилася на 1 %, у філії зросла на 8.9%.
Аналіз рівня навчальних досягнень учнів у І семестрі 2019-2020 навчального року по класах свідчить про зменшення показника якості знань учнів порівняно з минулим навчальними роком. Проте низький рівень якості знань мають учні 6, 8, 9 класів.
Результати якості знань учнів 1-11 класів за 2019-2020 н.р. показані в таблиці:
Клас |
Кількість учнів на початок року |
Кількість учнів на кінець семестру |
Не атестовано |
Атестовано |
Успішність |
||||
Н |
С |
Д |
В |
% якості навчаня по класах |
|||||
1 |
23 |
23 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
2 |
23 |
23 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
3 |
24 |
24 |
- |
22 |
2 |
6 |
13 |
1 |
63 |
4 |
22 |
22 |
- |
22 |
3 |
9 |
9 |
1 |
86.3 |
5 |
22 |
22 |
- |
22 |
2 |
11 |
7 |
2 |
40.9 |
6 |
22 |
22 |
- |
22 |
9 |
8 |
3 |
2 |
22.7 |
7 |
15 |
15 |
- |
15 |
3 |
7 |
5 |
- |
34 |
8 |
22
|
22
|
- |
22
|
10 |
9 |
3 |
- |
3.6 |
9 |
20 |
20 |
- |
20 |
11 |
3 |
5 |
1 |
30 |
10 |
6 |
6 |
- |
6 |
- |
5 |
2 |
- |
16.7 |
11 |
8 |
8 |
- |
8 |
1 |
5 |
2 |
- |
25 |
% якості навчання по рівнях |
25.7 |
39.6 |
30.8 |
4 |
|
||||
На індивідуальній формі навчається 4 учнів. На інклюзивній форми навчається 15 учнів. |
На відмінно закінчили І семестр учні:
- Зозуля Ірина 4 кл.
- Антонов Дмитро 5 кл.
- Кушнір Дмитро 5 кл
- Рудий Олексій 6 кл.
- Хмара Анастасія 3 кл.
- Поспелов Назар 6 кл.
- Чернецька Богданна 9 кл.
У порівнянні з минулим роком на 2 учнів зменшилася кількість відмінників.
Згідно з планом роботи закладу освіти на 2019-2020 навчальний рік та планом внутрішньошкільного контролю за рівнем освітнього процесу у І семестрі 2019-2020 навчального року проведено вивчення рівня навчальних досягнень учнів, стану викладання та якості знань з фізичного виховання та Захисту Вітчизни (основи медичних знань). Результати контролю узагальнено в наказах, обговорено на засіданні педагогічної ради.
З метою підвищення фахового рівня, методики викладання предметів учителі ознайомлювались з новинками науково-методичної літератури, з досвідом роботи вчителів району, відвідували районні семінари. Курсову перепідготовку учителі проходять відповідно до плану.
В 31 жовтня 2019 року вчитель-логопед Панасенко Т.Є організувала засідання міжшкільного круглого столу «Особливості роботи асистента з дітьми з ООП» за участі провідного тренера та керівника Вінницького обласного науково-тренінгового центру
Каменщук Т.Д..
На жаль до Дня осіб з особливими потребами, який мав завжди багато схвальних відгуків, жодних заходів не було проведено.
18 листопада 2019 року на базі Ситковецької ЗОШ І-ІІ ступенів Назаренко І.В. проведено районний семінар вчителів основ здоров’я, на якому вона ознайомила вчителів району з інтерактивною методикою проведення тижнів безпеки життєдіяльності.
29 листопада 2019 року вчителями початкових класів Поліщук Л.М., Цворою А.Д., Якубенко Л.А., Чернецькою О.А. був проведений районний семінар вчителів початкових класів. Тема семінару «Розвиток критичного мислення в учнів початкових класів». Обидва семінари були проведені на високому методичному рівні, отримали багато позитивних та схвальних відгуків колег району
Учителі, що атестуються: Воронко Н.А., Костюк Л.В. провели надзвичайно пізнавальні предметні тижні хімії та зарубіжної літератури. Приходько І.С., як завжди цікаво, тровела тиждень правових знань. Усі заходи характеризуються високою професійність вчителів, різноманітними видами робіт.
На початку вересня з веселими ранковими зарядками, спортивними естафетами та спортивними змаганнями для учнів 1-4 класів класоводами Поліщук Л.М., Цворою А.Д., Якубенко Л.А., Чернецькою О.А. був проведений Олімпійський тиждень. А з 7-11 жовтня на високому методичному рівні був проведений тиждень початкових класів патріотичного спрямування.
В рамках предметного тижня української мови вчителями Сніцаренко Г.В. та Тишкевич Т.О. проведено: Всеукраїнський диктант єдності, Дні рідної мови., українознавчі конкурси імені П.Яцика та Т.Шевченка, українознавчі квести.
Учні школи заохочуються до участі в різноманітних всеукраїнських предметних конкурсах. 68 учнів школи взяли участь в конкурсі знавців української та зарубіжної літератури “Sunflower”, який координує Костюк Л.В. взяли участь 21 учень.
З метою пошуку, підтримки, розвитку творчого потенціалу обдарованої молоді протягом жовтня-грудня 2019 року проведено І та ІІ етапи Всеукраїнських учнівських олімпіад.
№п/п |
Предмет |
Учні-учасники |
Клас |
Місце |
Учитель |
|
|
Олімпіади |
|
||||||
1 |
Фізика |
Чернецька Богдана |
9 |
ІІІ |
Мандролько М.Б. |
|
|
2 |
Біологія |
Олійник Роман |
10 |
ІІ |
Сніцаренко О.І. |
|
|
3 |
Астрономія |
Цибуляк Дарина |
10 |
ІІІ |
Мандролько М.Б. |
|
|
4 |
Трудове навчання |
Чмир Анастасія |
9 |
ІІІ |
Бондаренко С.В. |
|
|
5 |
Українська мова |
Чернецька Богдана |
9 |
І |
Сніцаренко Г.В. |
|
|
6 |
Математика |
Рудий Олексій |
6 |
ІІ |
Руда В.В. |
|
|
7 |
Математика |
Рудий Ілля |
9 |
І |
Рудий С.М. |
|
|
8 |
Історія |
Чернецька Богдана |
9 |
ІІІ |
Маринич О.І |
|
|
9 |
Екологія |
Обертинська Катерина |
10 |
ІІ |
Сніцаренко О.І. |
|
|
Конкурси |
|
||||||
1 |
Конкурс ім. П.Яцика |
Поспелов Назар |
6 |
ІІІ |
Тишкевич Т.О. |
|
На жаль, відсутні призові результати з таких навчальних дисциплін: російська мова, іноземна мова, географія, правознавство, інформаційні технології, в конкурсі Т.Г.Шевченка. Вчителям-предметникам необхідно врахувати недоліки в своїй роботі, покращити роботу з обдарованими учнями, використовувати передовий досвід, а для поліпшення результативності ефективно впроваджувати новітні педагогічні технології.
Вищекропивнянська школа-філія
У школі навчається 45 учнів. Оцінювання учнів 1 та 2 класу здійснюється вербально, без виставлення оцінок у балах.
Результати якості знань учнів 1-9 класів за 2019-2020 н.р. показані в таблиці:
Клас |
Кількість учнів на початок року |
Кількість учнів на кінець семестру |
Не атестовано |
Атестовано |
Успішність |
||||
В |
Д |
С |
Н |
% якості н-ня |
|||||
1 |
5 |
4 |
0 |
4 |
|
|
|
|
|
2 |
7 |
7 |
0 |
7 |
|||||
3 |
2 |
2 |
0 |
2 |
- |
1 |
1 |
0 |
50 |
4 |
6 |
6 |
0 |
6 |
- |
4 |
2 |
0 |
50 |
5 |
5 |
5 |
0 |
5 |
1 |
3 |
1 |
0 |
80 |
6 |
5 |
5 |
0 |
5 |
2 |
1 |
2 |
0 |
60 |
7 |
7 |
7 |
0 |
7 |
1 |
2 |
4 |
0 |
42.8 |
8 |
6 |
5 |
0 |
5 |
0 |
2 |
3 |
0 |
40 |
9 |
5 |
4 |
0 |
4 |
1 |
0 |
3 |
0 |
25 |
Всього |
48 |
45 |
0 |
45 |
5 |
13 |
16 |
0 |
52.9 |
Загальний якісний показник навчальних досягнень учнів за перший семестр дещо підвищився – 52.9 %, проти минулорічних 44%. Проте у деяких класах спостерігається зниження відсотка якості. У 8 класі – 40% (у минулому році -44%), у 9 класі -25% проти минулорічних 40%. 2 учні (9 %) мають оцінки високого рівня з усіх предметів, це – Райбедюк Лілія (5 клас), Жученко Володимир (9 клас).
У школі було проведено І етап Всеукраїнських предметних олімпіад, в яких взяли участь 20 учнів (48%), з них 2 переможці шкільного туру, брали участь в ІІ(районному) етапі олімпіад. Жученко Володимир, учень 9 класу, здобув ІІ місце в районній олімпіаді з біології. Усаченко Ангеліна, учениця 7 класу – ІІ місце у ІІ етапі Міжнародного конкурсу з української мови ім. П. Яцика.
У першому семестрі 2019/2020 н. р. у філії працює 12 учителів, 10 з яких мають вищу освіту, 1 навчається у внз, 8 учителям присвоєно – вищу категорію, 1-ІІ категорію, 1 - І категорію, 2– спеціалісти. 11 учителів працюють за фахом, 1 – нефахівець.
У школі працює 3 методичних об’єднання: вчителів початкових класів (Гавдан Т.С.), вчителів старших класів (Флакей В.В.) та класних керівників (Рибаченко Т.П.)
У першому семестрі пройшли курсову перепідготовку у КВНЗ «Вінницька академія неперервної освіти» 3 учителі: Білошицька Л.В. – вчителів математики, директорів з питань роботи Нової української школи, Усаченко Л.М.-вчителів початкових класів НУШ, Бордійчук А.В. – вчителів англійської мови НУШ, Гавдан Т.С.– вчителів музичного мистецтва. Результати проходження курсової перепідготовки заслуховуються на засіданнях методичних об’єднань вчителів-предметників, на нарадах при директорові.
Чергову атестацію у 2019-2020 н.р. проходять 5 учителів Усаченко Л.М. (вчитель початкових класів), Гавдан Т.С. (вчитель початкових класів), Рябоконь Н.О.(вчитель початкових класів), Білошицька Л.В. (вчитель математики) та Рибаченко Н.А.(вчитель української мови). Усі учителі працюють за індивідуальними планами чергової атестації. Члени шкільної атестаційної комісії вивчають досвід роботи учителів,що атестуються.
Поряд зі сказаним є ряд недоліків у методичній роботі:
1. Неякісна підготовка учителями учнів до предметних олімпіад.
2. Різкий спад навчальних досягнень учнів в деяких класах.
3. Відсутні друковані роботи вчителів на сторінках фахових видань.
Виходячи із вищезазначеного,
Н А К А З У Ю:
- Вважати організацію методичної роботи з педагогічними працівниками протягом І семестру 2019/2020 навчального року задовільною.
2. Керівникам шкільних методичних об’єднань обговорити на своїх засіданнях підсумки методичної роботи за І семестр 2019-2020 н.р.
3. Заступнику директора з навчально-виховної роботи Назаренко І.В. забезпечувати
організацію методичної роботи з педагогічними працівниками відповідно до річного плану
роботи закладу, звернути увагу на подолання спаду якісного показника.
4. Учителям протягом ІІ семестру 2019-2020 навчального року:
4.1. Продовжувати роботу з програмного, методичного та інформаційного забезпечення освітнього процесу.
4.2. Упроваджувати в освітній процес сучасні технічні та інформаційні засоби, експериментально-дослідницькій підхід, пошукові методи навчання тощо.
4.3. Працювати над забезпеченням кабінетів навчальною та методичною літературою, наочним і роздатковим матеріалом, мультимедійними засобами навчання.
4.4. Забезпечити ефективність індивідуальної роботи з учнями, спрямовуючи її на подолання недоліків та прогалин у знаннях та практичних навичках.
6. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника директора з навчально–виховної роботи Назаренко І.В., завідувача філії Білошицьку Л.В..
Директор школи О.І.Маринич
З наказом ознайомлені: _______ Назаренко І.В. _________ Голота В.І..
_________Поліщук Л.М. _______ Якубенко Л.А. _________Чернецька О.А
_________Рудий С.М. ________Гуцаленко Т.В. _________ Романовська Г.А.
_________Костюк Л.В. ________Москалюк Н.Г. _________ Обертинська О.П.
_________Цвора А.Д. _________ Руда В.В. ________ Воронко Н.А. _________Сніцаренко О.І._________ Флакей Ж.В. ________ Чернецька Т.В.
_________Сніцаренко Г.В._________ Воронкова Н.В. ________ Вітвіцька А.І. _________Бондаренко С.В._________Мандролько М.Б._________Тишкевич Т.О. _________Приходько І.С. _________ Бондаренко Л.П. __________Білошицька Л.В.
_________ Флакей В.В. _________ Рибаченко Н.А. _________Бордійчук А.В.
_________ Завгородній Є.В. ________Закаблук І.В. ___________ Рибаченко Т.П.
_________ Усаченко Л.М. _________ Рябоконь Н.О. __________ Шевчук Ю.І.
_________ Гавдан Т.С. ___________ Кирилюк Н.С. __________