Про підсумки перевірки стану ведення зошитів учнів 2-11 класів з української мови та літератури, російської мови і зарубіжної літератури, англійської мови, математики

Комунальний заклад «Ситковецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Райгородської сільської ради Немирівського району Вінницької області»

 

Н А К А З

 

від 28 грудня  2021 року                                                                    № 98

 

Про підсумки перевірки стану ведення зошитів учнів 2-11 класів з української мови та літератури, російської мови і зарубіжної літератури, англійської мови, математики

 

   Згідно з планом роботи школи на 2021 – 2022 н.р. адміністрацією  школи у грудні 2021 року здійснено перевірку ведення робочих зошитів та зошитів для контрольних робіт з української  мови, мови корінного народу (національної меншини) – російської,  української літератури, зарубіжної літератури, англійської мови та математики учнями 2 – 11 класів.  Основними завданнями перевірки було з’ясувати, чи дотримуються  вимоги до виконання письмових робіт та перевірки зошитів на підставі наказу МОН України №371 від 05.05.2008р. «Про затвердження критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти», листа МОН України №1/9-301 від 28.04.2006р. "Вимоги   до  виконання  письмових робіт учнів загальноосвітніх навчальних закладів і  перевірки  зошитів  з  української  мови  й літератури та  зарубіжної літератури у 5-11 класах",  листа Міністерства освіти і науки України від 29.10.07 № 1/9-651 «Про затвердження критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти», листа Міністерства освіти і науки України № 1/9-482 від 22.09.2021 « Методичні рекомендації про викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2021/2022 навчальному році», а саме:

- відповідність кількості зошитів до кількості учнів за списком;

- відповідність кількості видів зошитів до вимог інструкції;

- зовнішній вигляд зошитів;

- оформлення титульної сторінки зошитів;

- частота, якість та системність перевірки зошитів вчителем;

- дотримання нормативних вимог до оцінки письмових робіт;

- дотримання єдиного орфографічного режиму;

- виправлення помилок вчителем;

- наявність диференційованого та індивідуального підходу до робіт учнів;

- обсяг класних робіт;

- обсяг домашніх робіт.

            Перевіркою встановлено, що згідно з існуючими вимогами, в учнів 5-11-х класів є по два робочих зошити  та по одному зошиту для контрольних  робіт з української мови та мови корінного народу (національної меншини)-російської мови, а також із української та зарубіжної  літератури по одному зошиту.

  Кількість робочих  зошитів  відповідає кількості учнів у класах. В основному  зошити обгорнуті, охайні, підписані з дотриманням вимог, пропущені помилки учнями на титульній сторінці виправлені учителями. В кожному класі наявні окремі зошити, в яких учні не дотримуються відстані між роботами дві лінії або чотири клітинки..  Спостерігається відсутність диференційованих завдань, порушення орфографічного режиму.

  Аналіз перевірки робочих зошитів з української  мови та літератури, зарубіжної літератури  (учителі Чернецька О.А., Поліщук Л.М., Цвора Л.М., Тишкевич Т.О., Костюк Л.В., Сніцаренко Г.В.) та з російської мови (учитель Костюк Л.В.) у 5 – 11 класах показав, що існує певна система письмових робіт (домашніх та класних). Зміст робіт, їх складність відповідають ви­могам навчальних програм. Використовуються різні види робіт: словникові, навчальні диктанти, тестові завдання (як відкритої, так і закритої форми), складання таблиць, схем, написання конспектів (у старших класах), робота зі словниками та інші види робіт, передбачені чинними програмами. Обсяг і характер домашніх завдань за рівнем складності відповідає змісту вивченого матеріалу в класі.

Проведений контроль за обґрунтованістю виставлення оцінок показав, що вчителі правильно враховують кількість до­пущених помилок і згідно з діючими Критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів оцінюють мовне оформлення робіт. Учителями систематично здійснюється перевірка робіт, виправляються допущені помилки, щомісяця виставляється оцінка за ведення зошитів до класного журналу. При виставленні оцінки за зошит учитель враховує систематичність та якість виконання домашніх та класних  самостійних завдань.

Не всі учні 2-11  класів дотримуються основних вимог до ведення записів у зошитах: не зберігають  береги з зовнішнього боку сторінки, підкреслення виконують ручкою, учениця 8 класу використовує коректор, не дотримуються абзаців, однакових інтервалів між словами, не завжди дописують кожен рядок до кінця, орієнтуючись на правила переносу, не виходячи за межі рядка, не дотримуються відступів між роботами. Зошити для навчальних класних і домашніх робіт перевіряються систематично.

Аналіз перевірки робочих зошитів та зошитів для контрольних робіт  з математики (учителі Рудий С.М. та Руда В.В. ) показав, що в усіх класах наявна необхідна кількість зошитів для виконання поточних і контрольних робіт. Учителі регулярно перевіряють зошити, оцінки за ведення зошитів своєчасно виставляються до зошитів і класного журналу, виставлені оцінки співпадають. Робочі зошити містять поточні письмові роботи: класні, домашні, самостійні, роботи над помилками, математичні диктанти.

Основними видами класних та домашніх робіт є: вправи, задачі, рівняння, самостійні роботи, тестові завдання(як відкритої, так і закритої форми), передбачені чинними програмами. Приділяється певна увага зовнішньому вигляду зошитів, дотриманню норм єдиного орфографічного режиму.

Частина учнів не пропускає визначеної кількості клітинок між видами робіт (класною та домашньою), між записами на уроці, не записують  теми уроків.

Зошити перевіряються згідно вимог. Зауваження вчителя наявні. Перевірка зошитів здійснюється на достатньому рівні.

         Учитель Воронкова Н.В. викладає англійську мову в 1-5-х, 9 класах. Зошити використовуються з друкованою основою. Перевірка зошитів здійснюється на достатньоиу рівні.  

         Учитель Шевчук Ю.І. викладає англійську мову в 6,7,8,10,11-х класах. Перевірка зошитів здійснюється на достатньому рівні.

Аналіз зошитів учнів  в 2 – 11 класах показав, що учителі англійської мови організовують роботу з учнівськими зошитами згідно з інструктивно-методичними рекомендаціями викладання предмету на 2021-2022 н.р. та Єдиного орфографічного режиму школи. Усі учні мають по два робочих зошита для періодичної заміни під час перевірки учителем. Робочі зошити та словники підписані англійською мовою за зразком, поданим у Єдиному орфографічного режиму школи.

 

Довідка про стан ведення зошитів учнями філії «Вищекропивнянська ЗОШ І-ІІ ступенів» з української мови, літератури, російської мови і зарубіжної літератури, англійської мови, математики

У грудні 2021-2022 навчального року адміністрацією школи здійснювався оглядовий контроль за веденням учнівських зошитів з української мови і літератури, російської мови і зарубіжної  літератури, математики, англійської мови в 1-9-х класах.

Під час перевірки ставилося за мету перевірити виконання вимог до виконання письмових робіт учнів: перевірки зошитів з української мови та літератури, зарубіжної літератури у 5-11 класах ( лист МОН України № 1/9-301 від 2006 р.), орієнтовних вимог до виконання письмових робіт і перевірки зошитів з природничо-математичних дисциплін у 5-11 класах (лист МОН України № 1/9-529 від 27.12.2000р.) та листа МОН України від 28.01.2014р. «Щодо контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів». Особлива увага зверталась на дотримання вимог щодо перевірки робочих зошитів учнів та зошитів для  контрольних робіт; охайність ведення записів учнями; оформлення робіт; роботу вчителів над каліграфією учнів; обсяг класних та домашніх робіт.

Українську мову та літературу у 5-9-х класах  викладає Рибаченко Н.А.;  російську мову у 8 класі – Рибаченко Т.П., зарубіжну літературу у 5-6 класах викладає Бордійчук А.В., у 7-9 класах –  Рибаченко Т.П., англійську мову Бордійчук А.В. викладає у 1-9 класах. Перевіркою встановлено, що всі учні мають зошити для контрольних робіт.  Учні 5-9 класів мають по 2 робочих зошити з української та російської мови, по 1 робочому зошиту з української літератури, англійської мови та зарубіжної літератури. 

Математику викладають Усаченко Л.М.(5 клас) та Білошицька Л.В.(6-9 класи). В учнів 5-6 класів наявні по 2 зошити для виконання класних і домашніх завдань з математики; 7-9 класів – по 2 зошити з алгебри та 1 з геометрії.

 Роботи в зошитах учнів систематично перевіряються учителями, усі помилки виправляються згідно нормативних документів щодо контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів.  В зошитах для контрольних робіт наявні всі види перевірки, передбачені Критеріями оцінювання та роботи над помилками учнів. Щомісяця учителі виставляють   оцінки за ве¬дення зошитів, які переносять на відповідні сторінки класних журналів.

Типовими недоліками, виявленими під час перевірки зошитів учнів 5-9 класів, є недостатнє дотримання культури оформлення робіт: часті виправлення, порушення правил каліграфічного написання літер та цифр, порушення літературних норм правопису скорочення слів.

У 1-3 класі українську мову і математику викладає Рябоконь Н.О.,  в 4 класі – Гавдан Т.С. Кожен учень 1-4 класів має зошити  у яких записуються  класні і до¬машні роботи та зошити  з друкованою основою. У класах НУШ перевірні роботи мають діагностичне спрямування, виконуються учнями на аркушах та зберігаються в портфоліо, тому зошити для них не передбачені. Кожна робота у зошитах усіх учнів початкових класів перевірена учителем. Слід відзначити, що усі вчителі початкових класів дотримуються нормативних вимог до оцінювання письмових робіт, правильно здійснюють виправлення помилок та слідкують за обсягом відповідності класних і домашніх робіт.

Типовими недоліками, виявленими під час перевірки зошитів з української мови і математики учнів початкових класів є:  неохайність виконання робіт деякими учнями, нерозбірливе написання літер і цифр, скорочення слів не за правилами.

Виходячи із вищезазначеного,

 

НАКАЗУЮ:

 

1 Учителям української, англійської та російської мови, української та зарубіжної літератури, математики :

1.1.Здійснювати освітній процес з дотриманням методичних   рекомендацій та Єдиного орфографічного режиму школи на 2021-2022 н.р.

1.2. Неухильно дотримуватись вимог щодо регулярності перевірки зошитів та обов’язкового виконання мінімуму письмових робіт.

1.3. Постійно звертати увагу на зовнішній вигляд зошитів учнів, правильний підпис, охайність ведення записів. Не допускати користування коректором.

1.4. Посилити контроль за виконанням домашніх та творчих завдань усіма учнями.

1.5. Виставляючи оцінку за ведення зошита з мови, обов’язково враховувати такі критерії: наявність різних видів робіт; грамотність (якість виконання робіт); охайність; уміння правильно оформлювати роботи (дотримання вимог орфографічного режиму).

  1. Заступнику директора з навчально-виховної роботи Соломенцевій О.С., заступнику завідувача філії Усаченко Л.М.:

3.1. Періодично проводити перевірку роботи вчителів із зошитами учнів та готувати матеріал  про підсумки перевірки для   наказів  та обговорення на нарадах.

  1. 3. Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступника директора з НВР Соломенцеву О.С., заступника завідувача філії Усаченко Л.М..

 

Директор школи                                                      Олександр МАРИНИЧ

З наказом ознайомлені:__________ Олена СОЛОМЕНЦЕВА____________Валентина РУДА

_______ Оксана ЧЕРНЕЦЬКА _______Антоніна ЦВОРА ___________ Людмила  ПОЛІЩУК  _______ Галина СНІЦАРЕНКО _______Людмила КОСТЮК_________  Тетяна ТИШКЕВИЧ

_______ Юлія ШЕВЧУК____________ Ніна РИБАЧЕНКО  __________ Альона БОРДІЙЧУК _______ Леся УСАЧЕНКО_________ Людмила БІЛОШИЦЬКА _________ Ніна РЯБОКОНЬ 

_______ Сергій РУДИЙ _____________ Тетяна ГАВДАН __________Наталія СНІЦАРЕНКО