С Т А Т У Т комунального закладу «Ситковецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Райгородської сільської ради Немирівського району Вінницької області»

         «ПОГОДЖЕНО»                                                         «ЗАТВЕРДЖЕНО»

Начальник відділу освіти, культури                     Рішення  № 

         спорту та туризму                                                4 позачергової сесії

         Райгородської сільської ради                               Райгородської сільської ради

8 скликання 

         __________ Т.Є.Панасенко                                  19 січня 2021 року

 

                                                                                     Сільський голова   

                                                                             ___________  В.М.Михайленко

 

С Т А Т У Т

комунального закладу

«Ситковецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Райгородської сільської ради Немирівського району Вінницької області»

/нова редакція/

 

 

2021 р.

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

  • Комунальний заклад «Ситковецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Райгородської сільської ради Немирівського району Вінницької області» – це опорний заклад загальної середньої освіти, є комунальним закладом Райгородської сільської ради Немирівського району Вінницької області, що надає повну загальну середню освіту, забезпечений кваліфікованими педагогічними кадрами, має сучасну матеріально-технічну і навчально-методичну базу, зручне розташування і має змогу забезпечити допрофільну підготовку та профільне навчання, поглиблене вивчення окремих предметів, професійне навчання, інклюзивну освіту.
  • Повне найменування:

       Комунальний заклад «Ситковецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Райгородської  

       сільської ради Немирівського району Вінницької області».

       Скорочене найменування:  Ситковецька ЗОШ  І-ІІІ ступенів.

  • Юридична адреса опорного закладу: вул. І. Франка, будинок 5, смт. Ситківці, Немирівський район, Вінницька область, 22865, телефон (04331) 6-21-33.
  • Опорний заклад є юридичною особою з моменту його державної реєстрації, має самостійний баланс, рахунки в установах банку, має печатку, штамп, ідентифікаційний номер, бланки зі своєю назвою.
  • Ситковецька ЗОШ І – ІІІ ст. має в свому складі філію «Вищекропив’янська загальноосвітня школа І – ІІ ступенів комунального закладу «Ситковецька загальноосвітня школа І – ІІІ ст. Райгородської сільської ради Немирівського району Вінницької області» та здійснює підвіз учнів із філії та із сіл,  де ліквідовані навчальні заклади.

До складу опорного закладу, за рішенням власника,  можуть входити інші філії. Філія не є юридичною особою, майно філії є власністю засновника. Філія діє на підставі затвердженого Положення та виконує функції початкової та  основної школи.

  • Засновником опорного закладу загальної середньої освіти, власником та органом управління майном є Райгородська сільська рада Немирівського району Вінницької області, що розташована за адресою  22880, вул. Миру,16  с.Райгород Немирівського району Вінницької області.
  • Ситковецька ЗОШ І – ІІІ ст. у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", «Про місцеве самоврядування в Україні», іншими законодавчими актами Верховної Ради України, указами і розпорядженнями Президента України, актами Кабінету Міністрів України, наказами МОН, інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого  самоврядування, наказами відділу освіти Ситковецької селищної ради  та власними установчими документами.
  • Ситковецьку ЗОШ І – ІІІ ст., як опорний заклад, утворено з метою:
  • створення єдиного освітнього простору;
  • забезпечення рівного доступу осіб до якісної освіти;
  • створення умов для здобуття особами загальної середньої освіти, впровадження допрофільної підготовки та профільного навчання, поглибленого вивчення окремих предметів, забезпечення всебічного розвитку особи, незалежно від місця їх проживання;
  • раціонального і ефективного використання наявних ресурсів суб’єктів округу, їх модернізації
    • Головними завданнями школи, як опорного закладу, є:
  • забезпечення реалізації права громадян на повну загальну середню освіту;
  • виховання громадянина України;
  • виховання шанобливого ставлення до родини, повага до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
  • формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;
  • виховання в здобувачів освіти (далі - учні) поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина;
  • розвиток особистості учня, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;
  • реалізація права учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань;
  • виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів;
  • створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство;
  • створення умов для навчання талановитої, обдарованої молоді, залучення її до систематичної науково-дослідницької, пошукової, експериментальної роботи;
  • задоволення потреб учнів у професійному самовизначенні і творчості.
  • створення умов для здобуття професійної освіти після здобуття базової загальної середньої освіти;
  • концентрація та ефективне використання наявних ресурсів, їх спрямування на задоволення освітніх потреб учнів (вихованців);
  • створення єдиної системи виховної роботи.
    • Діяльність ЗЗСО будується на принципах гуманізму, демократизму, незалежності від політичних, громадських і релігійних організацій та об’єднань, взаємозв’язку розумового, морального, фізичного і естетичного виховання, органічного поєднання загальнолюдських духовних цінностей із національною історією і культурою, диференціації та оптимізації змісту і форм освіти, науковості, розвиваючого характеру навчання та його індивідуалізації.
    • ЗЗСО самостійно приймає рішення і здійснює діяльність у межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України та власним Статутом.
    • Класи у опорному закладі формуються за погодженням з відділом освіти, культури, спорту та туризму Райгородської сільської ради згідно з нормативами їх наповнюваності, встановленими законодавством, з урахуванням наявності приміщень, що відповідають санітарно-гігієнічним вимогам для здійснення навчально-виховного процесу, та відповідно до кількості поданих заяв про зарахування до закладу. Мережа класів та їх наповнюваність у закладі затверджується відділом освіти, культури, спорту та туризму Райгородської сільської ради.
    • За погодженням із відділом освіти, культури, спорту та туризму Райгородської сільської ради, відповідно до поданих заяв опорний заклад визначає потребу у створенні груп продовженого дня згідно з нормативами їх наповнюваності.
    • За погодженням з відділом освіти, культури, спорту та туризму Райгородської сільської ради опорний заклад визначає потребу у створенні класів з поглибленим вивченням предметів, спеціальних та інклюзивних класів для навчання дітей з особливими освітніми потребами, їх мережа затверджується відділом освіти, культури, спорту та туризму Райгородської сільської ради.
    • ЗЗСО несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:
  • безпечні умови освітньої діяльності;
  • дотримання державних стандартів освіти;
  • дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі за міжнародними угодами;
  • дотримання фінансової дисципліни.
    • В опорному ЗЗСО визначена українська мова навчання.
    • Школа, як опорний заклад, може мати у своєму складі загальноосвітні класи, класи, що працюють за науково-педагогічними проектами, ліцейні класи, класи з поглибленим вивченням предметів. Старша школа, як правило, з профільним спрямуванням навчання (10-11 (12) класи – термін навчання 2 (3) роки).
    • ЗЗСО має право:
  • визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу за погодженням із

засновником і відділом освіти;

  • визначити варіативну частину робочого навчального плану;
  • в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани, програми;
  • спільно з вищими навчальними закладами, науково – дослідними інститутами та центрами, центрами професійної освіти, проводити науково–дослідну,
  • експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;
  • використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників навчально – виховного процесу;
  • бути власником і розпорядником рухомого і нерухомого майна згідно із законодавством України та власним Статутом;
  • отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб, відкривати розрахункові рахунки;
  • залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством України, власним Статутом;
  • користуватись пільгами що передбачені державою;
  • організовувати підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації та стажування педагогічних кадрів;
  • об’єднувати на договірній основі свою діяльність з діяльністю інших підприємств, установ і організацій в Україні та поза її межами;
  • розвивати власну соціальну базу: мережу спортивно – оздоровчих, культурних, лікувально- профілактичних підрозділів;
  • створювати структурні підрозділи, формувати штатний розпис, встановлювати форми заробітної плати та матеріального заохочення в межах власного кошторису;
  • запрошувати на роботу спеціалістів на договірних (контрактних) умовах;
  • залишати у своєму розпорядженні та використовувати кошти від господарської діяльності, дотримуючись чинного законодавства;
  • встановлювати шкільну форму для учнів;
  • проводити з дозволу засновника продаж, обмін, здачу в оренду основних засобів;
  • надавати платні послуги, що визначені для державних навчальних закладів і не суперечать законодавству України.
    • В опорному закладі створюються та функціонують: методичні асоціації, комісії,

   об’єднання, творчі групи, психологічна, медична служба, логопедична служба.

  • Медичне обслуговування учнів забезпечується медичними працівниками, що працюють в опорному закладі. Їх кількість регламентується відповідно до формування штатів загальноосвітнього закладу.
  • Взаємовідносини опорного закладу з юридичними і фізичними особами визначаються договорами, що укладені між ними.
  • В опорному закладі може бути своя емблема, прапор, гімн.

 

ІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

  • Органи місцевого самоврядування закріплюють за опорним закладом відповідну територію обслуговування і до початку навчального року беруть на облік учнів, які мають його відвідувати.
  • Зарахування учнів до всіх класів опорного закладу здійснюється без проведення конкурсу і, як правило, відповідно до території обслуговування.
  • Директор школи, як опорного закладу, зобов’язаний вжити заходів до ознайомлення дітей та їх батьків або осіб, які їх замінюють, з порядком зарахування до ЗЗСО, його Статутом, правилами внутрішнього розпорядку та іншими документами, що регламентують організацію освітнього процесу.
  • Зарахування учнів до закладу здійснюється, як правило, до початку навчального року за наказом директора закладу.

Для зарахування учня до закладу батьки або особи, які їх замінюють, подають заяву, копію свідоцтва про народження дитини, медичну довідку встановленого зразка, особову справу (крім дітей, які вступають до першого класу), до школи III ступеня - документ про відповідний рівень освіти.

До першого класу зараховуються, як правило, діти з шести років.

Діти, яким на початок навчального року виповнилося сім років, повинні розпочинати здобуття початкової освіти цього ж навчального року.

  • Особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття початкової освіти з іншого віку, а тривалість здобуття ними початкової та базової середньої освіти може бути подовжена з доповненням освітньої програми корекційно-розвитковим складником. Особливості здобуття такими особами повної загальної середньої освіти визначаються спеціальним законом.
  • Іноземні громадяни та особи без громадянства зараховуються до опорного закладу відповідно до законодавства та міжнародних договорів.
  • Переведення учнів закладу до наступного класу здійснюється у порядку, встановленому галузевим Міністерством.

У разі переходу учня до іншого закладу освіти для здобуття  повної загальної середньої освіти батьки або особи, які їх замінюють, подають до закладу заяву із зазначенням причини переходу та довідку, що підтверджує факт зарахування дитини до іншого закладу освіти.

  • Освітній процес у закладі здійснюється на основі освітньої програми відповідного Державного стандарту загальної середньої освіти.

На основі освітньої програми опорний заклад складає та затверджує навчальний план, що конкретизує організацію освітнього процесу. У робочому навчальному плані закладу конкретизується варіативна частина державних стандартів освіти.

Індивідуалізація і диференціація навчання у опорному закладі забезпечуються шляхом реалізації інваріантної та варіативної частини.

  • Освітня програма схвалюється педагогічною радою закладу та затверджується його керівником.
  • ЗЗСО забезпечує відповідність рівня загальної середньої освіти державним стандартам освіти, єдність навчання і виховання.
  • ЗЗСО працює за навчальними програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф Міністерства, і забезпечує виконання освітніх завдань на кожному ступені навчання відповідно до вікових особливостей та природних здібностей дітей.
  • ЗЗСО обирає форми, засоби і методи навчання та виховання відповідно до Законів України "Про освіту", "Про загальну середню освіту" та цього Статуту з урахуванням специфіки закладу, профілю та інших особливостей організації освітнього процесу.
  • ЗЗСО створює умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами з урахуванням індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів, а також забезпечує виявлення та усунення факторів, що перешкоджають реалізації прав і задоволенню потреб таких осіб у сфері освіти. Особам з особливими освітніми потребами освіта надається нарівні з іншими особами.
  • Ситковецька ЗОШ І – ІІІ ст., як опорний заклад, за потреби утворює інклюзивні та/або спеціальні групи і класи для навчання осіб з особливими освітніми потребами. У разі звернення особи з особливими освітніми потребами або її батьків така група або клас утворюється в обов’язковому порядку.
  • ЗЗСО зі спеціальними та інклюзивними групами і класами створює умови для навчання осіб з особливими освітніми потребами відповідно до індивідуальної програми розвитку та з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей.
  • Особи з порушеннями фізичного, психічного, інтелектуального розвитку і сенсорними порушеннями забезпечуються у опорному закладі допоміжними засобами для навчання.
  • Особам з особливими освітніми потребами надаються психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.
  • Освітній процес здійснюється за груповою, інклюзивною та індивідуальною формою навчання.
  • Відповідно до поданих батьками або особами, які їх замінюють, заяв заклад створює умови для прискореного навчання та навчання екстерном.
  • Школа може виконувати освітні програми і надавати платні послуги на договірній основі згідно з переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України.
  • Навчальний рік у закладі освіти починається 1 вересня і закінчується не пізніше 1 липня наступного року.
  • Структура навчального року, тривалість навчального тижня, дня, занять, відпочинку між ними, інші форми організації освітнього процесу встановлюються опорним закладом освіти у межах часу, передбаченого освітньою програмою.

Організація освітнього процесу не повинна призводити до перевантаження учнів та має забезпечувати безпечні та нешкідливі умови здобуття освіти.

  • Режим роботи опорного закладу загальної середньої освіти визначається таким закладом освіти на основі відповідних нормативно-правових актів.
  • Тривалість уроків у опорному закладі освіти становить: у перших класах - 35 хвилин, у других - четвертих класах - 40 хвилин, у п’ятих - одинадцятих класах - 45 хвилин.

Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з відділом освіти Райгородської сільської ради  та  санітарно-епідеміологічною службою.

  • У зонах екологічного лиха та епідемій органами місцевого самоврядування може встановлюватися особливий режим роботи закладу, який погоджується з відповідною санітарно-епідеміологічною службою.
  • Загальна тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менш як 30 календарних днів.
  • Для учнів 5-9-х класів допускається проведення підряд двох уроків під час лабораторних і контрольних робіт, написання творів, а також уроків трудового навчання. У 10-11-х класах допускається проведення підряд двох уроків з одного предмета інваріантної та варіативної частини навчального плану і профільних дисциплін (предметів).
  • У 8-9-х класах опорного закладу з поглибленим вивченням окремих предметів та курсів допускається проведення підряд двох уроків з одного предмета інваріантної та варіативної частини.
  • Опорний заклад може обрати інші, крім уроку, форми організації освітнього процесу.
  • Тривалість перерв між уроками встановлюється з урахуванням потреби в організації активного відпочинку і харчування учнів, але не менш як 10 хвилин, великої перерви (після другого або третього уроку) - 20 хвилин.
  • Розклад уроків складається відповідно до робочого навчального плану закладу з дотриманням педагогічних та санітарно-гігієнічних вимог і затверджується директором закладу.
  • Відволікання учнів від навчальних занять для провадження інших видів діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством).
  • Залучення учнів до видів діяльності, не передбачених навчальною програмою та робочим навчальним планом опорного закладу, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють.
  • Зміст, обсяг і характер домашніх завдань визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням вимог навчальних програм та індивідуальних особливостей учнів.

Домашні завдання учням 1-2-х класів не задаються.

  • Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів закладу визначаються галузевим Міністерством.
  • Облік навчальних досягнень учнів протягом навчального року здійснюється у класних журналах, інструкції про ведення яких затверджуються галузевим Міністерством. Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ учнів.
  • У першому класі дається словесна характеристика знань, умінь і навичок учнів. За рішенням педагогічної ради навчального закладу може надаватися словесна характеристика знань, умінь і навичок учнів другого класу.
  • У 3-4 класах окремі предмети (фізична культура, музичне мистецтво, образотворче мистецтво, трудове навчання, Я у світі, інформатика) можуть оцінюватись словесно.
  • У наступних класах оцінювання здійснюється відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів.
  • Навчання у випускних (4-х, 9-х і 11-х) класах закладу завершується державною підсумковою атестацією. Зміст, форма і порядок державної підсумкової атестації визначаються галузевим Міністерством.
  • В окремих випадках учні за станом здоров’я або з інших поважних причин можуть бути звільнені від державної підсумкової атестації у порядку, що встановлюється галузевим Міністерством та Міністерством охорони здоров’я.
  • Учні початкової школи, які протягом одного року навчання не засвоїли програмний матеріал, за поданням педагогічної ради та згодою батьків (осіб, які їх замінюють) направляються для обстеження фахівцями відповідного інклюзивно-ресурсного центру. За висновками центру такі учні можуть навчатися за інклюзивною формою навчання, індивідуальними навчальними планами і програмами за згодою батьків (осіб, які їх замінюють).
  • Учні початкової школи, які через поважні причини (хвороба, інші обставини) за результатами річного оцінювання не засвоїли скориговану до індивідуальних здібностей навчальну програму, можуть бути, як виняток, залишені для повторного навчання у тому самому класі за рішенням педагогічної ради та за згодою батьків (осіб, які їх замінюють).
  • За результатами навчання учням (випускникам) видається відповідний документ (табель, свідоцтво про базову загальну середню освіту, атестат про повну загальну середню освіту). Зразки документів про базову та повну загальну середню освіту затверджуються Кабінетом Міністрів України.
  • Учням, які закінчили основну школу (9-й клас), видається свідоцтво про базову загальну середню освіту.
  • Свідоцтво про базову загальну середню освіту дає право на вступ до школи III ступеня, професійно-технічного навчального закладу, вищого навчального закладу I-II рівня акредитації.
  • Учням, які закінчили старшу школу (11-й клас) видається свідоцтво про повну загальну середню освіту.
  • Свідоцтво про повну загальну середню освіту дає право на вступ до професійно-технічних та вищих навчальних закладів усіх типів і форм власності.
  • Випускникам 9-х, 11-х класів, які не атестовані хоча б з одного предмета, видається табель успішності.
  • Учні, які не отримали документи про освіту, можуть продовжити навчання екстерном.
  • За відмінні успіхи в навчанні учні 3-8-х, 10-х класів можуть нагороджуватися похвальним листом "За високі досягнення у навчанні", а випускники школи III ступеня - похвальною грамотою "За особливі досягнення у вивченні окремих предметів", медалями - золотою "За високі досягнення у навчанні" або срібною "За досягнення у навчанні". За відмінні успіхи в навчанні випускникам школи II ступеня видається свідоцтво про базову загальну середню освіту з відзнакою. Порядок нагородження учнів за відмінні успіхи у навчанні встановлюється галузевим Міністерством.
  • За успіхи у навчанні для учасників навчально-виховного процесу закладу можуть встановлюватися різні форми морального і матеріального заохочення.
  • Свідоцтва про базову загальну середню освіту, атестати про повну загальну середню освіту та відповідні додатки до них реєструються у книгах обліку та видачі зазначених документів.
  • Контроль за дотриманням порядку видачі випускникам свідоцтв, атестатів, золотих і срібних медалей, похвальних грамот та листів здійснюється галузевим Міністерством, Райгородською сільською радою, відділом освіти, культури, спорту та туризму виконавчого комітету Райгородської сільської ради..
  • Виховання учнів у закладі здійснюється під час проведення уроків, в процесі

   позаурочної та позашкільної роботи.

  • Цілі виховного процесу в закладі визначаються на основі принципів, закладених у Конституції та законах України, інших нормативно-правових актах.
  • У закладі забороняється утворення та діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань.

Примусове залучення учнів закладу до вступу в будь-які об’єднання громадян, громадські, громадсько-політичні, релігійні організації і воєнізовані формування, а також до діяльності в зазначених організаціях, участі в агітаційній роботі та політичних акціях забороняється.

  • Дисципліна в закладі дотримується на основі взаємоповаги усіх учасників навчально-виховного процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку та даного Статуту.

Застосування методів фізичного та психічного насильства до учнів забороняється.

 

ІІІ.УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

  • Учасниками освітнього процесу в опорному закладі є здобувачі освіти, педагогічні працівники, психологи, бібліотекарі, інші спеціалісти закладу, керівники, батьки учнів або особи, які їх замінюють, інші особи, передбачені спеціальними законами та залучені до освітнього процесу у порядку, що встановлюється закладом освіти.
  • Статус, права і обов’язки здобувачів освіти, педагогічних та інших працівників визначаються чинним законодавством та цим статутом.
  • Права та обов’язки здобувачів освіти (учнів).

Здобувачі освіти  мають право на:

  • доступність і безоплатність повної загальної середньої освітиу державному та комунальному закладі;
  • вибір певного закладу, форми навчання,  профільного напряму, факультативів, спецкурсів, позакласних занять;
  • безпечні і нешкідливі умови навчання та праці;
  • користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною,  корекційно-відновною та лікувально-оздоровчою базою закладу;
  • участь в різних   видах   навчальної,   науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;
  • отримання додаткових, у  тому  числі   платних,   навчальних послуг;
  • перегляд результатів оцінювання  навчальних досягнень з усіх предметів інваріантної та варіативної частини;
  • участь вроботі органів громадського самоврядування опорного закладу;
  • участь в роботі добровільних самодіяльних об'єднань, творчих студій, клубів, гуртків, груп за інтересами тощо;
  • повагу людської гідності,   вільне   вираження   поглядів, переконань;
  • захист від будь-яких   форм   експлуатації,   психічного   і фізичного  насильства,  від дій педагогічних та інших працівників, які порушують їх права, принижують честь і гідність.
  1. Учні зобов’язані:
  • оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками в обсязі не меншому, ніж визначено Державним стандартом загальної середньої освіти;
  • підвищувати свій загальний культурний рівень;
  • брати участь у пошуковій та науковій діяльності, передбаченій навчальними програмами та навчальним планом закладу, даним Статутом;
  • дотримуватися вимог законодавства, моральних, етичних норм, поважати честь і гідність інших здобувачів освіти та працівників;
  • виконувати вимоги педагогічних та інших працівників закладу відповідно до даного Статуту та правил внутрішнього розпорядку закладу;
  • брати участь у різних видах трудової діяльності;
  • дбайливо ставитися до державного, громадського і особистого майна, майна інших учасників освітнього процесу;
  • дотримуватися вимог даного Статуту, правил внутрішнього розпорядку закладу;
  • дотримуватися правил особистої гігієни.
    • Учням заборонено:
  • вживати алкоголь, наркотичні речовини;
  • курити на території закладу;
  • пропускати уроки без поважних причин;
  • порушувати правила внутрішнього розпорядку та статут школи.
    • За невиконання учасниками освітнього процесу своїх обов’язків, порушення цього Статуту, правил внутрішнього розпорядку на них можуть накладатися стягнення відповідно до закону.
    • Учні опорного закладу залучаються за їх згодою та згодою батьків або осіб, як їх замінюють, до самообслуговування різних видів суспільно-корисної праці відповідно до статуту і правил внутрішнього розпорядку з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей, норм і правил особистої гігієни та охорони здоров’я.
    • Педагогічними працівниками навчального закладу можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я яких дозволяє виконувати професійні обов’язки.
    • До педагогічної діяльності у закладах не допускаються особи, яким вона заборонена за медичними показаннями, за вироком суду. Перелік медичних протипоказань щодо провадження педагогічної діяльності встановлюється законодавством.
    • Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників й інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законом України «Про повну загальну середню освіту» та іншими законодавчими актами.
    • Педагогічні працівники закладу мають право на:
  • свободу викладання, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;
  • педагогічну ініціативу:
  • розроблення та впровадження авторських навчальних програм, освітніх методик, насамперед методик компетентнісного навчання;
  • користування бібліотекою, виробничою, культурною, спортивною інфраструктурою закладу освіти;
  • вибір форм і закладів підвищення кваліфікації;
  • доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;
  • справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності, атестацію та сертифікацію;
  • захист професійної честі та гідності;
  • індивідуальну освітню діяльність за межами закладу освіти;
  • відпустку строком до одного року не більше одного разу на 10 років із зарахуванням до стажу роботи;
  • забезпечення житлом у першочерговому порядку, пільгові кредити для індивідуального і кооперативного будівництва;
  • забезпечення службовим житлом з усіма комунальними зручностями;
  • безпечні і нешкідливі умови праці;
  • подовжену оплачувану відпустку;
  • участь у громадському самоврядуванні закладу освіти;
  • участь у роботі органів управління закладу освіти.
    • Педагогічні працівники опорного закладу зобов’язані:
  • постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;
  • виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;
  • сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;
  • дотримуватися педагогічної етики;
  • поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;
  • особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей;
  • формувати в учнів усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
  • виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, навколишнього природного середовища;
  • формувати в учнів прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами;
  • захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, дискримінації за будь-якою ознакою, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладу освіти алкогольних напоїв та наркотичних засобів;
  • додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, виконувати свої посадові обов’язки.
    • Особи, винні в порушенні Статуту, несуть відповідальність згідно з законом.
    • Права і обов’язки інших працівників та допоміжного персоналу регулюються трудовим законодавством, даним Статутом та правилами внутрішнього розпорядку закладу.

Права та обов’язки батьків здобувачів освіти.

Виховання в сім’ї є першоосновою розвитку дитини як особистості. Батьки мають рівні права та обов’язки щодо освіти і розвитку дитини.

Батьки здобувачів освіти мають право:

  • захищати права та законні інтереси здобувачів освіти;
  • обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;
  • брати участь у громадському самоврядуванню закладу освіти;
  • завчасно отримувати інформацію про всі педагогічні, психологічні, медичні дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;
  • отримувати інформацію про діяльність закладу освіти і результати навчання своїх дітей.

Батьки здобувачів освіти зобов’язані:

  • виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, відповідальне ставлення до власного здоров’я і здоров’я оточуючих;
  • сприяти виконанню дитиною освітньої програми;
  • дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;
  • формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у мирі та злагоді між усіма народами;
  • особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей;
  • формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватись Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України.

Держава надає батькам учнів допомогу у виконанні ними своїх обов’язків, захищає права сім’ї.

У разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють, обов’язків, передбачених законодавством, заклад може порушити клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.

  • Державні гарантії здобувачів освіти
  1. Учні, які здобувають повну загальну середню освіту не за місцем проживання, на період навчання забезпечуються підвезенням.
  2. Органи місцевого самоврядування забезпечують пільговий проїзд учнів, вихованців, та педагогічних працівників до місця навчання і додому у визначених ними порядку та розмірах за рахунок видатків відповідних місцевих бюджетів.
  3. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, у підпорядкуванні яких перебувають державні і комунальні заклади освіти, забезпечують безоплатним гарячим харчуванням:
  • дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються у спеціальних та інклюзивних класах (групах), дітей із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям";
  • осіб інших категорій, визначених законодавством та/або рішенням органу місцевого самоврядування.
    • Державні гарантії педагогічним працівникам

Держава забезпечує педагогічним працівникам:

  • належні умови праці та медичне обслуговування;
  • оплату підвищення кваліфікації;
  • правовий, соціальний, професійний захист;
  • диференціацію посадових окладів (ставок заробітної плати) відповідно до кваліфікаційних категорій, встановлення підвищених посадових окладів (ставок заробітної плати) за педагогічні звання, надбавок за почесні звання, доплат за наукові ступені та вчені звання;
  • виплату педагогічним працівникам щорічної грошової винагороди в розмірі до одного посадового окладу (ставки заробітної плати) за сумлінну працю, зразкове виконання покладених на них обов’язків;
  • виплату педагогічним працівникам допомоги на оздоровлення у розмірі місячного посадового окладу (ставки заробітної плати) при наданні щорічної відпустки;
  • пенсію за вислугу років;
  • інші гарантії, визначені законом України.
    • У разі захворювання педагогічного працівника, яке тимчасово унеможливлює виконання ним посадових обов’язків і обмежує можливість перебування у колективі осіб, які навчаються, або тимчасового переведення за цих чи інших обставин на іншу роботу чи проходження військової служби за призовом під час мобілізації за таким працівником зберігається попередній середній заробіток. У разі хвороби або каліцтва попередній середній заробіток виплачується до відновлення працездатності або встановлення інвалідності.
    • За особливі трудові заслуги педагогічні працівники можуть бути нагороджені державними нагородами, представлені до присудження державних премій України, відзначені знаками, грамотами, іншими видами морального та матеріального заохочення.
    • Учасники навчально-виховного процесу — представники підприємств, установ, організацій (далі — представники громадськості) — мають право:
  • обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування навчального закладу;
  • керувати учнівськими об’єднаннями за інтересами, гуртками, секціями;
  • сприяти поліпшенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню навчального закладу;
  • брати участь в організації навчально-виховного процесу;
  • проводити консультації для педагогічних працівників.
    • Представники громадськості зобов’язані:

      дотримуватися Статуту навчального закладу, виконувати накази та розпорядження керівника навчального закладу, рішення органів громадського самоврядування, захищати учнів від всіляких форм фізичного та психічного насильства, пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну тощо.

 

ІV.   УПРАВЛІННЯ ОПОРНИМ ЗАКЛАДОМ

  • Управління опрним закладом здійснює засновник – Райгородська сільська рада Немирівського району Вінницької області.
  • Безпосереднє керівництво опорним закладом здійснює його директор. Директором закладу може бути громадянин України, який має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менш як три роки, успішно пройшов атестацію керівних кадрів освітніх закладів у порядку, встановленому галузевим Міністерством.
  • Директор діє у межах повноважень, визначених Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, Положенням про освітній округ та опорний заклад освіти, Статутом опорного закладу.
  • Керівник закладу загальної середньої освіти призначається на посаду та звільняється з посади Засновником у порядку, визначеному законами та установчими документами, з числа претендентів, які вільно володіють державною мовою і мають вищу освіту.
  • Положення про конкурс на посаду керівника опорного закладу розробляє та затверджує засновник на підставі Типового положення, затвердженого центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.
  • Заступники керівника, завідувачі філіями, педагогічні та інші працівники призначаються на посади та звільняються з посад керівником цього закладу у порядку, визначеному законами та установчими документами. Керівник опорного закладу має право оголосити конкурс на вакантну посаду.
  • Директор закладу освіти в межах наданих йому повноважень:
  • організовує діяльність закладу освіти;
  • вирішує питання фінансово-господарської діяльності закладу освіти;
  • призначає на посаду та звільняє з посади працівників, визначає їх функціональні обов’язки;
  • забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;
  • забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
  • забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю закладу освіти;
  • сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування закладу освіти;
  • сприяє здоровому способу життя здобувачів освіти та працівників закладу освіти;
  • здійснює інші повноваження, передбачені законом та установчими документами закладу освіти.
    • Директор школи є головою педагогічної ради – постійно діючого колегіального органу управління закладом.
    • Засідання педагогічної ради проводяться у міру потреби, але не менш як чотири рази на рік.
    • Педагогічна рада розглядає питання:
  • удосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;
  • планування та режиму роботи закладу;
  • варіативної складової робочого навчального плану;
  • переведення учнів до наступного класу і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;
  • підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, впровадження у освітній процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;
  • участі в інноваційній та експериментальній діяльності закладу, співпраці з вищими навчальними закладами та науковими установами;
  • морального та матеріального заохочення учнів та працівників закладу;
  • морального заохочення батьків та осіб, що їх замінюють, та громадських діячів, які беруть участь в організації освітнього процесу;
  • притягнення до дисциплінарної відповідальності учнів, працівників закладу за невиконання ними своїх обов’язків;
  • педагогічна рада розглядає також інші питання, пов’язані з діяльністю закладу.
    • Вищим органом громадського самоврядування закладу освіти є загальношкільна конференція учасників навчально-виховного процесу, що скликаються не менше одного разу на рік.

Встановлюється такий склад конференції:

  • педагогічний колектив школи – в повному складі;
  • батьківські комітети всіх класів;
  • учком школи та актив учнів 9-11(12)-

Конференція правочинна, якщо в її роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймаються простою більшістю голосів присутніх делегатів.                 

Право скликати конференцію мають голова ради закладу, учасники зборів якщо за це висловились не менше третини її загальної кількості, директор закладу, засновник.

Конференція:

  • обирає раду закладу, її голову, встановлює термін їх повноважень
  • заслуховує звіт директора про його роботу, і голови ради закладу;
  • розглядає питання навчально-виховної, методичної і фінансово-господарської діяльності навчального закладу, ухвалює рішення про стимулювання праці директора, інших педагогічних працівників;
  • зміцнення матеріально-технічної бази;
  • повернення й використання бюджету закладу;
  • затверджує основні напрямки вдосконалення навчально-виховного процесу, розглядає інші найважливіші напрямки діяльності школи;
  • приймає рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників.
    • У закладі за рішенням конференції можуть створюватися та діяти рада закладу, діяльність якої регулюється Положенням про Раду Ситковецької ЗОШ І-ІІІ ступенів, а також  учнівський комітет, наглядова(піклувальна) рада, батьківський комітет, методичні об’єднання, комісії, асоціації, положення про які розробляє галузеве Міністерство і затверджує  конференція закладу.

Члени піклувальної ради закладу визначаються засновником. Склад піклувальної ради формується з представників органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій  та окремих громадян (не працюючих в школі).

Піклувальна рада вживає заходів до зміцнення матеріально-технічної і навчально-методичної бази, залучення додаткових джерел фінансування закладу, поліпшення умов для організації освітнього процесу, стимулювання творчої праці педагогічних працівників.

 

  1. V. Матеріально-технічна база
  • Матеріально – технічна база опорного закладу включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі опорного закладу.
  • Майно опорного закладу знаходиться в його оперативному управлінні з правом володіння та користування за відповідним погодженням з Райгородською сільською радою Немирівського району Вінницької області.
  • Утримання та розвиток матеріально-технічної бази опорного закладу фінансуються за рахунок коштів засновника цього закладу.
  • Вимоги до матеріально-технічної бази опорного закладу визначаються відповідними будівельними і санітарно-гігієнічними нормами і правилами, а також типовими переліками обов'язкового навчального та іншого обладнання (в тому числі корекційного), навчально-методичних та навчально-наочних посібників, підручників, художньої та іншої літератури.
  • Штатний розпис опорного закладу затверджуються керівником школи та погоджується з відділом освіти, культури, спорту та туризму Райгородської сільської ради на підставі Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти.
  • Опорний заклад відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.
  • Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна опорного закладу проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані освітньому закладу внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.
  • Для забезпечення освітнього процесу база опорного закладу складається із навчальних кабінетів, майстерень, а також спортивного, актового і читального залів, бібліотеки, архіву, медичного і комп’ютерного кабінетів, їдальні іхарчоблоку, приміщення для інженерно-технічного та навчально-допоміжного персоналу, кабінету психолога-логопеда тощо.
  • Опорний заклад має земельну ділянку, де розміщуються спортивні та географічні майданчики, зона відпочинку, навчально-дослідні ділянки, господарські будівлі тощо. Для проведення навчально-дослідних робіт заклад має право користуватись, або мати у власності окрему земельну ділянку.
  • Опорний заклад має право придбати, орендувати необхідне йому обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися послугами будь-якого підприємства, установи, організації або приватних осіб з оплатою, відповідно до укладених угод, здавати в оренду/користування майно (без права викупу), за погодженням із засновником.

 

VІ. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

  • Фінансово-господарська діяльність опорного закладу проводиться відповідно до Бюджетного кодексу України, Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» та інших нормативно-правових актів.
  • Фінансово-господарська діяльність ЗЗСО не спрямована на отримання прибутку.
  • Фінансово-господарська діяльність опорного закладу здійснюється на основі його кошторису, затвердженого Райгородською сільською радою Немирівського району Вінницької області.
  • Джерелами фінансування опорного закладу є:
  • кошти засновника;
  • кошти місцевого бюджету в розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення вивчення предметів у обсязі Державних стандартів освіти;
  • плата за надання освітніх та інших послуг відповідно до укладених договорів;
  • плата за науково-дослідні роботи (послуги) та інші роботи, виконані на замовлення підприємств, установ, організацій, інших юридичних та фізичних осіб;
  • доходи від реалізації продукції навчально-виробничих майстерень, підприємств, цехів і господарств, від надання в оренду приміщень, споруд, обладнання;
  • гранти вітчизняних і міжнародних організацій;
  • дивіденди від цінних паперів, відсотки від депозитів і розміщення коштів спеціального фонду на поточних рахунках банків державного сектору;
  • добровільні внески у вигляді коштів, матеріальних цінностей, нематеріальних активів, одержаних від підприємств, установ, організацій, фізичних осіб;
  • інші джерела, не заборонені законодавством.
    • Правонаступником щодо усіх прав, обов’язків та зобов’язань закладів загальної середньої освіти, що приєднуються до опорного закладу, а також зобов’язань щодо утримання їхнього майна є комунальний заклад «Ситковецька загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів Райгородської сільської ради Немирівського району Вінницької області»
    • Бюджетне фінансування та власні надходження опорного закладу зараховуються на рахунки, відкриті в органах Державного казначейства і використовуються згідно з кошторисом.
    • Порядок ведення діловодства і бухгалтерського обліку у опорному закладі визначається чинним законодавством, нормативно-правовими актами галузевого Міністерства та органами

місцевого самоврядування. Ведення бухгалтерського обліку, складання та подання в установленому чинним законодавством порядку фінансової, бюджетної та статистичної звітності здійснюється, за рішенням засновника, самостійно.

  • Опорний заклад має право на користування земельною ділянкою в розмірах, передбачених чинним законодавством, з  метою здійснення навчально-дослідницьких робіт та пропаганди передового досвіду ведення сільського господарства.
  • Звітність про діяльність опорного закладу встановлюється відповідно до законодавства.

 

VІІ.   МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

  • Опорний заклад за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, відповідного фінансування має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв’язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.
  • Опорний заклад має право відповідно до законодавства укладати договори про співробітництво з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн.
  • Участь опорного закладу у міжнародних програмах, проектах, учнівському та педагогічному обміні здійснюється відповідно до законодавства.

 

VІІI.   КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ОПОРНОГО ЗАКЛАДУ

  • Державний нагляд (контроль) у сфері освіти здійснюється з метою реалізації єдиної державної політики в цій сфері та спрямований на забезпечення інтересів суспільства щодо належної якості освіти та освітньої діяльності.
  • Державний нагляд (контроль) у сфері освіти здійснюється центральним органом

       виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальними органами.

8.3.Центральний орган виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальні   

        органи діють на підставі, в межах повноважень та у спосіб, визначені цим Законом та   

        іншими законами України.

8.4.Центральний орган виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальні    

       органи проводять інституційний аудит опорного закладу відповідно до цього Закону і   

       позапланові перевірки у порядку, передбаченому Законом України "Про основні засади

       державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

8.5.Інституційний аудит опорного закладу, що забезпечує здобуття загальної середньої освіти,   

       є єдиним плановим заходом державного нагляду (контролю) у сфері загальної середньої

       освіти, що проводиться один раз на 10 років центральним органом виконавчої влади із

        забезпечення якості освіти.

Інституційний аудит включає планову перевірку дотримання ліцензійних умов.

8.6.У період між атестацією проводяться перевірки (інспектування) опорного закладу з питань,

        пов'язаних з його навчально-виховною діяльністю. Зміст, види і періодичність цих    

        перевірок визначаються залежно від стану навчально-виховної роботи, але не частіше 1-

        2 разів на рік. Перевірки з питань, не пов'язаних з навчально-виховною діяльністю,

        проводяться відповідно до законодавства.

 

ІХ.   РЕОРГАНІЗАЦІЯ АБО ЛІКВІДАЦІЯ ЗАКЛАДУ

  • Рішення про реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміна типу) опорного закладу приймає засновник. Реорганізація освітнього закладу відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, виділення.

Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною засновником,  або рішенням господарського суду — ліквідаційною комісією, призначеною цим органом. З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління опорним закладом.

  • Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно опорного закладу, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його засновнику.
  • У разі припинення юридичної особи (реорганізації опорного закладу  шляхом  злиття, приєднання, поділу, виділення) :
  • наявні активи  передаються засновнику  опорного  закладу або  зараховується  до  доходу   державного бюджету  у строки та порядок  визначений  законодавством. 
  • отримані доходи (прибутки) або  їх  частини   не розподіляються  серед  засновників, учасників,  членів  організації, працівників (крім  оплати їхньої  праці , нарахування   єдиного  внеску ), членів  органу  управління  та  інших  пов’язаних  з ними  осіб.
    • У випадку реорганізації права та зобов’язання опорного закладу переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених навчальних закладів.
    • При реорганізації чи ліквідації опорного закладу працівникам гарантується дотримання їх прав та інтересів відповідно до законодавства України про працю.
    • У разі реорганізації, ліквідацію опорного закладу учням гарантується можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти.

 

  1. X. ВНЕСЕННЯ ЗМІН ТА ДОПОВНЕНЬ ДО СТАТУТУ
  • Зміни та доповнення до Статуту опорного закладу вносяться при змінах чинного законодавства рішенням Райгородської сільської ради Немирівського району Вінницької області.
  • Зміни до Статуту підлягають перереєстрації в порядку, встановленому для його реєстрації.
  • Зміни та доповнення до Статуту опорного закладу набувають юридичної сили з моменту їх державної реєстрації згідно з чинним законодавством.